Maga­zines

&

Special Interest Media

Midden in de maatschappij

Joyce Nieuwenhuijs

(55), directeur Magazines

Onze magazines staan midden in de maatschappij. We willen het verschil blijven maken met kwalitatieve verhalen en impactvolle keuzes. We slagen daar geregeld in.


Libelle, dat vorig jaar haar jubileum (90 jaar!) vierde, had bijvoorbeeld als eerste medium een persoonlijk interview met premier Dick Schoof, de man die Nederland toen nog moest leren kennen. Het magazine had ook de primeur om met Olena Zelenska, de First Lady van Oekraïne, en Nicole Kidman, de filmster met wie Halina Reijn het wereldpodium betrad, te spreken. 


Donald Duck introduceerde een nieuwe stripfiguur: Eva Hamerslag heet de nieuwe buurvrouw van Donald Duck. Ze is timmervrouw en alleenstaande moeder en werd bedacht en gekozen door de fans. Veronica Superguide speelde met een podcast in op de hype rond B&B Vol Liefde, de blockbuster van RTL in Nederland. We koesteren bij magazines de geprinte edities, maar voegen steeds meer digitale producten toe aan ons aanbod. Behalve podcastst zijn dat bijvoorbeeld luisterboeken en puzzels. We introduceren in Nederland ‘de bundel’: met één abonnement op een magazine van DPG Media kan de lezer digitaal elk ander magazine van ons lezen, of het nu gaat om AutoWeek, Margriet of Flair.


Specifiek voor Donald Duck introduceerden we een club die leden naast een app vol strips en games, unieke voordelen biedt. Zo versterken we de band met onze fans, behouden we de nummer 1-positie in de markt en blijven we relevant, inspirerend en verbindend.

Entertainment

Totale oplage: 498.854

Kids

Totale oplage: 290.044

General interest

Totale oplage: 80.967

SIM: voor mensen die zich willen onderdompelen

Adil Bouchmal

(39), Directeur Strategie & Special Interest Media

De missie van onze Special Interest Mediamerken (SIM) is om gepassioneerde liefhebbers een platform te bieden waar ze zich volledig kunnen onderdompelen in hun passie. Tegelijkertijd willen we voor bezoekers een onmisbare bestemming zijn waar ze terechtkunnen voor deskundig en onafhankelijk advies bij hun volgende aankoop. Dit doen we onder andere voor de domeinen tech (met Tweakers), wonen (vtwonen) en auto (AutoWeek).


Ook Special Interest Media zijn volop in transformatie. Onze digitale transformatiestrategie is erop gericht onze bezoekers optimaal te bedienen, van inspiratie en informatie tot het gidsen naar de volgende aankoop. 


In 2024 hebben we verdere investeringen gedaan in de digitale transformatie van onze merken. Zo hebben we met de lancering van de digitale vtwonen-shop een aanzienlijke stap gezet in de digitale ontwikkeling van ons wooncluster. Hiermee maken we het voor onze bezoekers mogelijk om wooninspiratie direct om te zetten in een daadwerkelijke aankoop.


Tweakers heeft meer consumenten dan ooit begeleid bij de aanschaf van elektronica, gekenmerkt door een recordaantal prijsvergelijkingen via de Pricewatch. Tot slot groeide ook AutoWeek naar een recordaantal bezoekers én prijsvergelijkingen in 2024. Dit bevestigt ons geloof in de kracht van Special Interest Media en de onmisbare rol die ze kunnen spelen voor consumenten in de digitale wereld.